Exposeren op evenementen en beurzen kan enorm gunstig zijn voor het genereren van nieuwe leads en het vergroten van de bekendheid van uw bedrijf. Veel potentiële klanten zijn namelijk samen op dezelfde locatie.
Met vaak honderden verschillende bedrijven die op een evenement aanwezig zijn, moet u uw bedrijf kunnen onderscheiden van de rest om bezoekers aan te trekken, langer met hen in contact te blijven en uw kansen te vergroten om bezoekers om te zetten in leads.
Publiek trekken naar uw beursstand is één van de grootste uitdagingen. Ontdek onze 8 tips voor het lokken van bezoekers naar uw stand.
1. Zorg voor een aantrekkelijke stand
Het eerste punt is natuurlijk ervoor te zorgen dat uw stand aantrekkelijk is en goed ontworpen is om de aandacht van voorbijgangers te trekken. Onze categorie beursstands biedt veel inspiratie voor goed ontworpen stands die resultaat opleveren. Denk goed na over de boodschap die u wilt brengen aan de bezoeker, alvorens u de beursstand ontwerpt. Hierna gebruik je relevante en opvallende afbeeldingen die de aandacht trekken. Zo maakt u mensen nieuwsgierig naar uw bedrijf of brand.
Het is belangrijk dat om een uitnodigende en toegankelijke sfeer neer te zetten. Gebruik bijvoorbeeld een toog met eigen print. Een toog zorgt voor een uitnodigende factor, waardoor u gemakkelijker met bezoekers in contact zult komen. Ontdek onze togen.
2. Lightbox als toevoeging op uw stand
Een Lightbox kan gemakkelijk de aandacht trekken van alle bezoekers. U zet uw stand letterlijk in de spotlight. Op deze manier zullen mensen uw stand al vanaf een afstand zien en u herinneren. U kunt een Lightbox integreren in uw achterwand of gebruiken als vrijstaand element. Neem zeker een kijkje naar onze Draagbare Lightboxes, met onze nieuwste aanwinst het Expolinc Light Frame Mini.
3. Live demo’s werken!
Laat aan de hand van een live demo zien wat uw bedrijf of product kan, dit springt er op een leuke en effectieve manier uit. Het is de ideale manier om interactie te creëeren met bezoekers. Zo begrijpen bezoekers ook meteen wat uw product of dienst doet en kunt u ze overtuigen om voor u te kiezen.
Let op: zorg ervoor dat u de demo op voorhand test en nakijkt dat alles goed werkt. Wanneer een demo niet goed wordt uitgevoerd kan dit een negatief effect geven.
4. Geef een workshop
Er zijn diverse redenen waarom mensen naar beurzen gaan, één van de grootste redenen is om zaken bij te leren. Het aanbieden van een eenvoudige workshop in lijn van uw product of dienst kan daarom zeker een meerwaarde bieden voor bezoekers. U creëert interactie met de bezoeker. Mensen zullen u beter herinneren.
5. Proevertjes
Geef bezoekers van uw stand een snack en/of drankje. Denk maar aan bedrukte waterflesjes of koekjes met uw logo op de verpakking. Wanneer uw bedrijf eten of drank verkoopt, geef ze dan een proevertje van wat er wordt gemaakt. Zo kunt u ook ineens om feedback vragen.
6. Wedstrijd en giveaways
Als bezoekers eenmaal tot uw stand zijn aangetrokken, is het tijd om na te denken over een beurswedstrijd of giveaway die bezoekers verleidt om langer op uw stand te blijven, zodat u ze langer kunt binden en ze kunt omzetten in potentiële leads.
Met de opkomende digitale wereld worden wedstrijden en weggevertjes een nog aantrekkelijkere tactiek om de betrokkenheid bij evenementen te vergroten. Als je eenmaal hebt besloten welke wedstrijd je wilt aanbieden, moet je deze voorafgaand aan het evenement promoten op je sociale media. Dit creëert een buzz en geeft mensen een stimulans om uw stand te bezoeken nog voordat het evenement is begonnen. Hieronder vindt u twee klassieke spelletjes.
-
Hoeveel snoepjes zitten in de pot?
Dit is een klassieker onder de beurswedstrijden die eenvoudig op te zetten is. U vult gewoon een pot met een aantal snoepjes of chocolaatjes van verschillende grootte en vorm en vraagt de bezoekers te raden hoeveel snoepjes er in de pot zitten. Via een online formulier kunnen bezoekers meedoen om de inhoud van de pot te winnen. Zo dienen ze hun naam, hun gok en mailadres achter te laten. U kunt hun e-mailadressen daarna gebruiken voor uw e-mailmarketing campagnes. Na het event kunt u de winnaar(s) bekend maken via sociale media en mail.
-
Rad van fortuin
Laat bezoekers een raadsel oplossen, waarna ze aan een rad mogen draaien en een prijs kunnen winnen. Een activiteit met interactie die bezoekers zal aantrekken en andere bezoekers nieuwsgierig zal maken waar de commotie rond draait.
7. Relatiegeschenken
Een goodiebag met enkele leuke gadgets met uw brand-of merknaam op, zal zeker en vast mensen naar uw stand lokken. Ze kunnen ook worden gebruikt als prijs voor de wedstrijden zoals eerder beschreven. Zorg dat de gadgets passen bij uw bedrijf en tegelijk ook handig zijn voor de bezoeker. Denk zo maar aan een usb stick, powerbank, pennen, muts, handschoenen, totebag, etc. De mogelijkheden zijn zeer divers.
8. Gebruik video
Met een goed doordachte en vooraf geplande video kunt u potentiële klanten laten zien wat uw bedrijf te bieden heeft en hoe zij daar direct van kunnen profiteren. Zo voorkom je dat bezoekers worden afgeschrikt door een vooraf ingestudeerd verkooppraatje. Het belangrijkste voordeel van videomarketing op beurzen en evenementen is het maximaliseren van uw marketinginspanningen en het best benutten van de tijd van de exposanten. Meer info over het gebruik van video op uw beursstand vindt u op onze blog.
Voor advies bij het kiezen van uw beursstand of voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via het nummer 02 255 87 87 of een mailtje sturen naar info@expo-etcetera.be