Is het toeval dat je tijdens een wandeling door de winkelstraten  het woord SALE, in rode letters ziet staan?

Nee, natuurlijk niet. Wetenschappelijk onderzoek heeft bewezen dat de rode kleur de aandacht trekt, en een gevoel van urgentie weergeeft. Kleuren beïnvloeden emoties dus, zover waren we al. Maar wat zeggen de kleuren van jouw logo?

Rood: 

Rood is een emotionele kleur die energie, passie en kracht oproept. Maar evenzeer staat rood voor vriendelijkheid, warmte comfort en ook liefde natuurlijk.

Bedrijven met logo’s in het rood: Expo-Etcetera 😉

Oranje: 

Oranje staat voor levendig en enthousiast, en trekt ook de aandacht.

Wie gebruikt oranje? GSK of ING bijvoorbeeld.

Geel: 

Geel is een warme kleur, het is optimistisch en straalt creativiteit en vriendelijkheid uit. Geel wordt ook ervaren als speels en betaalbaar.

Blauw: 

Als je kalmte, rust en spiritueel bewustzijn wil uitstralen, gebruik je blauw in je huisstijl. Maar blauw wordt ook geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en professionalisme.

Blauw zien we bij Engie, Bolero en bij Aquafin bijvoorbeeld.

Groen: 

Groen is de gekozen kleur wanneer je rust, vrede en groei wil uitstralen met je bedrijf. Vaak wordt ook een connectie met de natuur en gezondheid gelinkt aan deze kleur.

Kijk naar het logo van Arkana, zij staan gekend voor lage-energiewoningen. 

arkana nv

Zwart: 

Wordt dan weer gekoppeld aan elegantie, power en veiligheid.

Het nieuwe logo van Kia heeft de kleur “Midnight Black”

 

 

 

 

 

 

 

 

Wit: 

Wit staat voor zuiverheid, puurheid en licht. Als je veel wit gebruikt straal je kalmte en balans uit. 

 

Category
Tags
Categorieën